Ciljevi i zadaci
Autor: Hano Uzeirbegović, 12. 11. 2010.
RAČUNALSTVO: 2. razred, 70 sati (35 sati teoretske nastave + 35 sati kabinetske nastave)
Šk. god. 2010./2011.
Cilj:Cilj informatičkog obrazovanja u 2. razredu je stjecanje temeljnih znanja i vještina za samostalno služenje računalom i stvaranje osnova za nadogradnju u daljnjem školovanju.
Zadaci:Svladavajući program računalstva u 2. razredu kroz nastavu i vježbe učenici će moći:
- Opisati osnovne dijelove računala i njihovu ulogu u njegovom radu
- Priključiti, spojiti i pustiti u rad osnovnu konfiguraciju osobnog računala
- Izvoditi osnovne operacije s računalom u OS Windows
- Samostalno se služiti računalom pri pisanju i obradi teksta u Wordu
- Samostalno se služiti različitim izvorima informacija u školi i izvan nje uz primjenu računala
- Upotrijebiti stečena znanja, dopunjavati ih i razvijati kroz praksu
Organizacija nastave:Obrada novog gradiva, ponavljanje i utvrđivanje prijeđenog gradiva izvode se u učionici opće namjene s cijelom obrazovnom skupinom jedan školski sat tjedno. Za rad je potrebno računalo, projektor i ploča.
Kabinetska nastava izvodi se u kabinetu za računalstvo, opremljenom računalima i potrebnim nastavnim pomagalima, a svaki učenik samostalno sjedi za svojim računalom na kojem su instalirani odgovarajući programski paketi potrebni za rad. Rad se odvija u bloku od dva školska sata s polovicom razreda, prema prethodno utvrđenom rasporedu.
Sadržaj vježbi obrađuje se frontalno te u obliku demonstracije. Učenik treba prije vježbe biti temeljito pripremljen kako bi se vrijeme raspoloživo za neposredni rad s računalom koristilo efikasno i ekonomično. Računala na kojima se izvode vježbe međusobno su umrežena i po potrebi se koristi instalirani pisač.
Načini i oblici izvođenja nastave:Ovisno o nastavnoj cjelini nastava se tijekom školske godine izvodi putem obrade nastavne građe, ponavljanje i uvježbavanje te provjera znanja. Kao oblik nastavnog rada koristi se frontalni rad, grupni rad i rad u paru.
Obveze učenika:
- Redoviti dolazak na sve oblike nastave. Ukoliko učenik tijekom godine izostane više od 30% sa nastave može biti upućen na polaganje razrednog ispita.
- Učenik za obavljanje vježbi u kabinetu mora biti pripremljen na nastavi ili samostalno na temelju uputa i literature.
- Učenik treba nabaviti potrebne udžbenike i pribor (bilježnica, olovka, gumica).
- Učenici su dužni bilježiti predavanja
Preporučljiva literatura:
- RAČUNALSTVOudžbeniki radnabilježnicazačetvorogodišnjestrukovneškole; Grunder, Šutalo; Školska knjiga
- ECDL; Grundler, Gvozdanović, IkicaKos, Lipljin, Milijaš, Srnec, Zvonarek; PRO-MIL
Provjera postignuća:
Elementi ocjenjivanja:
- Pismena provjera znanja – učenik se provjerava pismeno uz prethodnu najavu provjere (minimalno 7 dana prije najaviti istu). Provjera se odvija minimalno dva puta godišnje (u svakom obrazovnom razdoblju minimalno jedna).
- Rad na računalu – učenik se ocjenjuje i provjerava tijekom rada u kabinetu i to obavezno na kraju prvog polugodišta te na kraju godine.
- Sudjelovanje u nastavnim aktivnostima (zalaganje).
Kod provjeravanja poznavanja i razumijevanja nastavnih sadržaja, mjerila ocjenjivanja su slijedeća:
OPIS POSTIGNUĆA |
OCJENA |
Učenik poznaje osnovne pojmove iz građe računala,operacijskog sustava kao i aplikacijskog programa. Opisuje načelo rada, karakteristike, definira pojmove i uporabu bez ulaženje u poznavanje i razumijevanje putova i načina kojima se dolazi do općih pojmova, pravila i struktura. Učenik izvodi stečena znanja uz pomoć nastavnika koji ga vodi. |
dovoljan (2) |
Učenik se s razumijevanjem koristi općim pojmovima, pravilima, načelima rada aplikacijskih programa s ciljem rješavanja problemskih zadataka, pojašnjavajući, već u školi, opisane primjere. Učenik izvodi stečena znanja samostalno ili uz manju pomoć nastavnika. |
dobar (3) |
Učenik usvojena pravila, zakone, postupke, teorije i norme primjenjuje u realnim uvjetima rada računala i to samostalno i točno bez pomoći nastavnika. |
vrlo dobar (4) |
Učenik je sposoban samostalno koristiti računalo u cilju rješavanja konkretnog problema, te u nepredviđenim okolnostima samostalno otkriva, određuje i predviđa posljedice, učinke i druge pojave. |
odličan (5) |
Pismena provjera:
Za ostvarivanje ocjene:
– DOVOLJAN (2) - učenik treba imati 50% točnih odgovora
– DOBAR (3) - učenik treba imati 65% točnih odgovora
– VRLO DOBAR (4) - učenik treba imati 80% točnih odgovora
– ODLIČAN (5) - učenik treba imati 90% točnih odgovora
Nastavnik:
Ksenija Jerić Antoljak
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
STRUČNA PRAKSA
HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE
Turistička zajednica grada Zagreba
Hrvatska turistička zajednica
Primjer rada.doc
Upute za pismene radove.pdf
No title
STARTEGIJA RAZVOJA HTS 2018.-2023_.pdf