DEFINIRANJE ISHODA UČENJA- Gospodarstvo
Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.
TEMELJNI GOSPODARSKI POJMOVI
1. Pojam
· prepoznati pojam gospodarstva/ekonomije
· razlikovati pojam gospodarstvenika
· objasniti pojam makroekonomije i mikroekonomije
· objasniti problem oskudnosti i problem izbora zbog čega nastaje ekonomija/gospodarstvo
· objasniti teoriju potreba (stvarne, nametnute) i motivacijski lanac
· prikazati u kratkim crtama na primjeru odnos ograničenih mogućnosti i neograničenih ljudskih želja i potreba
· objasniti pojam oportunitetnog troška i navesti primjer
· objasniti u čemu se sastoje temeljni gospodarski problemi što, kako za koga raditi/stvarati proizvode?
· objasniti pojam proizvodnih činitelja
GOSPODARSKI SUSTAVI
2. Slobodna tržišna gospodarstva i komandna gospodarstva
· pojam ekonomske slobode i odgovornosti
· razlikovati tipove gospodarskih sustava (običajnog, komandnog, tržišnog, mješovitog) i način donošenja odgovora na temeljna gospodarska pitanja uz primjere zemalja s pojedinim gospodarskim sustavom
· razlikovati pojmove: tržišta, ponude, potražnje, konkurencije, profita, gubitka
· razlikovati tržišne funkcije
· objasniti i razlikovati zakon ponude i zakon potražnje
· opisati u kratkim crtana utvrđivanje tržišne cijene u uvjetima savršene konkurencije te objasniti pojam tržišne ravnoteže
· opisati u kratkim crtama vrste konkurencije (potpuna-savršena, ograničena) i tržišne strukture (monopol-monopson, duopol-duopson, oligopol-oligopson)
3. Nevidljiva ruka
· razjasniti pojam potpune tržišne slobode – ideju laissez faire
· razumjeti teoriju nevidljive ruke
· prepoznati nedostatke primjene teorije nevidljive ruke u praksi (posljedice svj. ekonomske krize)
4. Ekonomija ponude i ekonomija potražnje
· prepoznati potrebu državnog intervencionizma u gospodarstvu
· prepoznati pojam ekonomije potražnje – kejnezijanska ekonomija
· prepoznati pojam ekonomije ponude – monetaristička teorija
· razlikovati odgovornosti moderne države (promicanje općih dobara – briga o javnim dobrima uz maksimalnu djelotvornost, poštene konkurencije, brigu o eksternalijama; osiguranje jednakosti – raspodjela dohotka i sigurnost za sve osobe uz odgovarajući sustav oporezivanja; poticanje makroekonomskog rasta i stabilnosti)
· prepoznati način mjerenja gospodarske uspješnosti – makro razina – bruto nacionalni proizvod; mikro razina – dohodak/stanovniku
· razumjeti pojam životnog standarda
5. Kapital, novčarstvo, dioničarsko gospodarstvo
· prepoznati pojam kapitala i novca
· prepoznati pojavne oblike kapitala (materijalni, nematerijalni, novčani oblik)
· razumjeti proces ulaganja novca i povrata vrijednosti od ulaganja (na primjeru objasniti novčani pretvorbeni krug)
· objasniti pojam kreditiranja
· objasniti pojam banke i ulogu središnje banke u bankarskom sustavu
· objasniti pojam trgovačkog društva, u kratkim crtama opisati vrste društva osoba i društva kapitala (prema našem zakonu)
· objasniti pojam burze
· razlikovati dionicu i obveznicu
· opisati u kratkim crtama interes ulaganja u dionice
PODUZETNIŠTVO
6. Poduzetništvo, ustroj poslovne organizacije (biznisa), menadžment i marketing
· objasniti pojam poduzetništva, poduzetničkog pothvata i njegovih sastavnica (ideje, inicijative, inputa)
· razlikovati invenciju (ideju) i inovaciju
· objasniti pojam poduzetnika i njegove glavne značajke (ljudske, stručne), svrhu i cilj njegove poduzetničke aktivnosti (očekivanje dobiti od ulaganja uz svjesno prihvaćanje mogućeg rizika koji taj posao može donijeti)
· opisati u kratkim crtama kako poduzetnički interes pridonosi općem dobru i iz toga izvesti vezu poticanja poduzetništva i gospodarskog razvoja
· opisati u kratkim crtama ulaganje u poduzetnički pothvat – poslovnu organizaciju i gospodarski ciklus (uočavanje potrebe; proizvodnja, raspodjela, razmjena, potrošnja)
· opisati menadžera i njegovu ulogu u poslovnoj organizaciji (menadžerske vještine: tehničke, socijalne, strategijske; menadžerske razine: niži, srednji, top)
· razlikovati poduzetnika i menadžera
· interpretirati potrebu upravljanja projektno-proizvodnim ciklusom (uz to objasniti pojmove: bilanciranje, planiranje)
· opisati u kratkim crtama važnost i potrebu marketinške orijentacije u poslovanju
· objasniti pojam marketinga
· razumjeti pojam marketinški splet (4P – proizvod, cijena, plasman, promocija)
GOSPODARSKI RAZVOJNI TRENDOVI
7. Gospodarstvo Europe, svijeta i RH
· opisati društveno-politički razvoj Hrvatske od 19. stoljeća do danas s naglaskom na gospodarske uvjete (kapitalizam-dominantno privatno vlasništvo pojedinca; socijalizam-dominantno društveno vlasništvo; tranzicijsko razdoblje prema kapitalizmu-dominantno privatno vlasništvo)
· izvesti zaključak o razvojnim mogućnostima hrvatskog gospodarstva u europskim i svjetskim razmjerima (korelacija s Geografijom)
· OBJASNITI gospodarske svjetski trendovi (globalizacija, informacija, kombinacija, rekombinacija – inovacija)
· interpretirati razvoj Europske unije
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
STRUČNA PRAKSA
HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE
Turistička zajednica grada Zagreba
Hrvatska turistička zajednica
Primjer rada.doc
Upute za pismene radove.pdf
No title
STARTEGIJA RAZVOJA HTS 2018.-2023_.pdf