preskoči na sadržaj

Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu

Vijesti

DEFINIRANJE ISHODA UČENJA- Gospodarstvo

Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.

TEMELJNI GOSPODARSKI POJMOVI

1. Pojam

·         prepoznati pojam gospodarstva/ekonomije

·         razlikovati pojam gospodarstvenika

·         objasniti pojam makroekonomije i mikroekonomije

·         objasniti problem oskudnosti i problem izbora zbog čega nastaje ekonomija/gospodarstvo

·         objasniti teoriju potreba (stvarne, nametnute) i motivacijski lanac

·         prikazati u kratkim crtama na primjeru odnos ograničenih mogućnosti i neograničenih ljudskih želja i potreba

·         objasniti pojam oportunitetnog troška i navesti primjer

·         objasniti u čemu se sastoje temeljni gospodarski problemi što, kako za koga raditi/stvarati proizvode?

·         objasniti pojam proizvodnih činitelja

 

GOSPODARSKI SUSTAVI

2. Slobodna tržišna gospodarstva i komandna gospodarstva

·         pojam ekonomske slobode i odgovornosti

·         razlikovati  tipove gospodarskih sustava (običajnog, komandnog, tržišnog, mješovitog) i način donošenja odgovora na temeljna gospodarska pitanja uz primjere zemalja s pojedinim gospodarskim sustavom

·         razlikovati pojmove:  tržišta, ponude, potražnje, konkurencije, profita, gubitka

·         razlikovati tržišne funkcije

·         objasniti i razlikovati zakon ponude i zakon potražnje

·         opisati u kratkim crtana utvrđivanje tržišne cijene u uvjetima savršene konkurencije te objasniti pojam tržišne ravnoteže

·         opisati u kratkim crtama vrste konkurencije (potpuna-savršena, ograničena) i tržišne strukture (monopol-monopson, duopol-duopson, oligopol-oligopson)

3. Nevidljiva ruka

·         razjasniti pojam potpune tržišne slobode – ideju laissez faire

·         razumjeti teoriju nevidljive ruke

·         prepoznati nedostatke primjene teorije nevidljive ruke u praksi (posljedice svj. ekonomske krize)

4. Ekonomija ponude i ekonomija potražnje

·         prepoznati potrebu državnog intervencionizma u gospodarstvu

·         prepoznati pojam ekonomije potražnje – kejnezijanska ekonomija

·         prepoznati pojam ekonomije ponude – monetaristička teorija

·         razlikovati odgovornosti moderne države (promicanje općih dobara – briga o javnim dobrima uz maksimalnu djelotvornost, poštene konkurencije, brigu o eksternalijama; osiguranje jednakosti – raspodjela dohotka i sigurnost za sve osobe uz odgovarajući sustav oporezivanja; poticanje makroekonomskog rasta i stabilnosti)

·         prepoznati način mjerenja gospodarske uspješnosti – makro razina – bruto nacionalni proizvod; mikro razina – dohodak/stanovniku

·         razumjeti pojam životnog standarda

5. Kapital, novčarstvo, dioničarsko gospodarstvo

·         prepoznati pojam kapitala i novca

·         prepoznati pojavne oblike kapitala (materijalni, nematerijalni, novčani oblik)

·         razumjeti proces ulaganja novca i povrata vrijednosti od ulaganja (na primjeru objasniti novčani pretvorbeni krug)

·         objasniti pojam kreditiranja

·         objasniti pojam banke i ulogu središnje banke u bankarskom sustavu

·         objasniti pojam trgovačkog društva, u kratkim crtama opisati vrste društva osoba i društva kapitala (prema našem zakonu)

·         objasniti pojam burze

·         razlikovati dionicu i obveznicu

·         opisati u kratkim crtama interes ulaganja u dionice

 

PODUZETNIŠTVO

6. Poduzetništvo, ustroj poslovne organizacije (biznisa), menadžment i marketing

·         objasniti pojam poduzetništva, poduzetničkog pothvata i njegovih sastavnica (ideje, inicijative, inputa)

·         razlikovati invenciju (ideju) i inovaciju

·         objasniti pojam poduzetnika i njegove glavne značajke (ljudske, stručne), svrhu i cilj njegove poduzetničke aktivnosti (očekivanje dobiti od ulaganja uz svjesno prihvaćanje mogućeg rizika koji taj posao može donijeti)

·         opisati u kratkim crtama kako poduzetnički interes pridonosi općem dobru i iz toga izvesti vezu poticanja poduzetništva i gospodarskog razvoja

·         opisati u kratkim crtama ulaganje u poduzetnički pothvat – poslovnu organizaciju i gospodarski ciklus (uočavanje potrebe; proizvodnja, raspodjela, razmjena, potrošnja)

·         opisati menadžera i njegovu ulogu u poslovnoj organizaciji (menadžerske vještine: tehničke, socijalne, strategijske; menadžerske razine: niži, srednji, top)

·         razlikovati poduzetnika i menadžera

·         interpretirati potrebu upravljanja projektno-proizvodnim ciklusom (uz to objasniti pojmove: bilanciranje, planiranje)

·         opisati u kratkim crtama važnost i potrebu marketinške orijentacije u poslovanju

·         objasniti pojam marketinga

·         razumjeti  pojam marketinški splet (4P – proizvod, cijena, plasman, promocija)

 

GOSPODARSKI RAZVOJNI TRENDOVI

7. Gospodarstvo Europe, svijeta i RH

·         opisati društveno-politički razvoj Hrvatske od 19. stoljeća do danas s naglaskom na gospodarske uvjete (kapitalizam-dominantno privatno vlasništvo pojedinca; socijalizam-dominantno društveno vlasništvo; tranzicijsko razdoblje prema kapitalizmu-dominantno privatno vlasništvo)

·         izvesti zaključak o razvojnim mogućnostima hrvatskog gospodarstva u europskim i svjetskim razmjerima (korelacija s Geografijom)

·         OBJASNITI gospodarske svjetski trendovi (globalizacija, informacija, kombinacija, rekombinacija – inovacija)

·         interpretirati razvoj Europske unije

 

 




Oglasna ploča
Raspored

    

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 


 


 


 STRUČNA PRAKSA

HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE

 


Turistička zajednica grada Zagreba


Hrvatska turistička zajednica


 

Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu / Frankopanska 8, HR-10000 Zagreb / www.ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr / ured@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju