Kurikulum nastave georgrafije
Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.
Obrazovanje se zasniva na jednom dokumentu – okvirnom kurikulumu koji jasno postavlja načela, vrijedosti, ciljeve i ishode kojima teži obrazovni sustav.
Omogučuje podizanje kvalitete čitavog obrazovnog sustava a u prvi plan dolaze ishodi obrazovanja – ono što učenici tijekom školovanja trebaju naučiti, što trebaju znati i moći, koje vrijednosti prihvačati.
Škola nije samo mjesto usvajanja znanja i prenošenja činjenica nego mjesto cjelovitog osobnog i socijalnog razvoja učenika.
Kurikulum je puno više od tradicionalnog nastavnog plana koji naglašava koje sadržaje treba poučavati. Umjesto toga, kurikulum ističe ishode obrazovanja, određujuči standarde znanja, vještina i vrijednosti koje trebaju dostići svi učenici. Na taj način kurikulum osigurava kvalitetu obrazovanja za sve.
Fleksibilan dokument koji nastavnici svake pojedine škole prilagođavaju potrebama i obilježjima svojih učenika.
KURIKULUM GEOGRAFIJE
Geografija je obavezan i zaseban predmet s tjednom satnicom od najmanje 2 sata. Izborom tema potrebno je ostvariti horizontalnu korelaciju i integraciju nastavnih sadržaja kako bi učenici stekli cjelovito znanje i vještine korisne za život i cijeloživotno obrazovanje.
Prema provedenim istraživanjima u izradi kurikuluma uočeno je da je prema zanimljivosti geografija na 4. mjestu iza tjelesne i zdravstvene kulture, stranog jezika i biologije. Prema razumljivosti na 3. mjestu iza TZK i vjeronauka, prema težini na 8. mjestu iza matematike, kemije, hrvatskog jezika, fizike, stranog jezika, povijesti i biologije. Prema korisnosti u sadašnjosti na 5. mjestu iza stranog jezika, matematike, TZK i hrvatskog jezika a prema korisnosti za budućnost na 4. mjestu iza stranog jezika, matematike i hrvatskog jezika.
CILJEVI I OČEKIVANA UČENIČKA POSTIGNUĆA NASTAVE GEOGRAFIJE
CILJEVI PREDMETA
:: razvijanje znanja, razumijevanja i pripremljenosti za različita pitanja koja se tiču odnosa čovjeka i njegova okruženja
:: jačanje percepcije prostora i prostornih odnosa, stvaranje osnove za upoznavanje različitih mjesta i područja
:: razvijanje sposobnosti uočavanja veza i odnosa pojedinih segmenata čovjekova okruženja
:: razumijevanje važnosti održanja i ravnomjernog korištenja resursa te njihovih utjecaja na okoliš
:: usvajanje i prihvačanje osjećaja odgovornosti za očuvanje zajedničkog okoliša u cilju osiguranja održivog razvoja
:: razvijanje svijesti o važnosti donošenja kvalitetnih odluka o prostoru i okolišu
:: razvijanje razumijevanja i uvažavanje ostalih ljudi, naroda i kultura
:: razumijevanje važnosti osobnih prava i odgovornosti
:: razvijanje sposobnosti korištenja različitih izvora informacija te usvajanje znanja putem opažanja, analiziranja, ispitivanja i istraživanja
:: putem rasprave učenici uče argumentirati svoja stajališta i prihvačati tuđa mišljenja i stavove
POSTIGNUĆA
:: na temelju naučenih geografskih informacija steći vještinu usporedbe, analize i predstavljanja znečajki pojedinih područja u usmenom i pismenom obliku
ZNANJA, VJEŠTINE I RAZUMIJEVANJA
Prikupljanje geografskih informacija
:: postavljanje geografskih pitanja (Gdje je što? Kako izgleda? Kako je postalo takvim? Kako i zašto se mijenja?
:: prikupljanje podataka
:: analiza i vrednovanje podataka te donošenje zaključaka
:: razumijevanje utjecaja ljudskih stavova i razmišljanja na poltička, društvena,prirodna i ekonomska događanja te formiranje vlastitih stavova
:: iznošenje stavova i rezultata istraživanja
BLOOMOVA TAKSONOMIJA
Oblici učenja podjeljeni su u 3 kategorije:
:: kognitivna ( znanje )
:: afekivna ( stavovi )
:: psihomotorička ( vještine )
Činjenično znanje
:: najniži obrazovni cilj, temeljno znanje
:: usvajanje terminologije, prisjećanje
:: učenik mora memorirati, definirati, opisati, označiti, nabrojati i prepoznati
Razumijevanje
:: sposobnost npromišljanja o znečenju usvojenih činjenica
:: kategorija znanja koja se može pokazati interpretiranjem naučenih činjenica, sažimanjem, objašnjavanjem i predviđanjem učinaka ili posljedica
:: viši je obrazovni cilj od prethodnog jednostavnog prisjećanja na informacije i predstavlja najniži stupanj razumijevanja
:: učenik treba interpretirati slike, karte,tablice, grafikone te na temelju činjenica predvidjeti posljedice
Primjena
:: sposobnost uporabe naučenih pravila, zakona, metoda ili teorija u novim konkretnim situacijama (npr. konstruirati grafikon ili demonstrirati ispravnu uporabu neke metode ili postupka )
Analiza
:: na analitičkoj razini znanja učenik mora biti sposoban naučene sadržaje razdvojiti na sastavne djelove i razumjeti strukturu
:: viši cilj od razine razumijevanja
:: učenik mora uspoređivati, suprotstavljati, prepoznati neizrečene pretpostavke, razlikovati činjenice od zaključka, razlikovati uzrok od posljedice
Sinteza
:: znači od pojedinačnih djelova stvoriti novu cjelinu
:: ističe se kreativno ponašanje s naglaskom na formuliranje novih obrazaca ili struktura
:: sposobnost kombinacije, postavljanje hipoteze, planiranje, držanje predavanja
Procjena
:: sposobnost svrhovite prosudbe vrijednosti projekta
:: najviši obrazovni ciljevi u spoznajnoj hijerarhiji jer sadrže elemente prethodnih razina
:: prosuditi primjerenost zaključaka iz prikazanih podataka, prosuditi vrijednost nekog projekta
:: prosuditi logičnu postojanost pisanog materijala ili predavanja
Detaljnije odrednice vrednovanja usvojenog znanja usmenim odgovorom
a) s obzirom na reakciju, učenik reagira:
:: brzo i točno (5)
:: sporije ali baz pomoći (4)
:: sporije uz pomoć (3)
:: djelomično (2)
:: bez razumijevanja (1)
b) s obzirom na kvalitetu znanja i kvalitetu u odnosu na postavljeno pitanje
:: izrazito opširna, točna, temeljita i znanstveno utemeljena (5)
:: točna i opširna (4)
:: prosječna (3)
:: nepotpuna (2)
:: bez znanja (1)
c) s obzirom na način iznošanja i argumentaciju
:: logičan i argumentiran (5)
:: uglavnom logičan, uvjerljiv, s razumijevanjem (4)
:: logičan u pojedinim djelovima (3)
:: općenito zadovoljavajući (2)
:: bez loguke i razumijevanja (1)
Moguče granice ocjena pismene provjere znanja
:: kod pretežno vezanih odgovora
90-100 % (5)
77-89 % (4)
64-76 % (3)
50-63 % (2)
manje od 50 % (1)
:: kod pretežno slobodnih odgovora
86-100 % (5)
71-85 % (4)
56-70 % (3)
42-55 % (2)
manje od 42 % (1)
POŽELJNE PROFESIONALNE OSOBINE PROFESORA
:: da osigura više od jednog izvora znanja iz kojih učenici mogu učiti
:: da uključuje učenike u situacije stjecanja novih iskustava koja će omoguĆiti promjenu prethodno stečenih koncepata znanja
:: da omoguĆuje učenicima da svojim reakcijama i odgovorima usmjeravaju tijek nastavnog procesa i da imaju dovoljno vremena za razmišljanje nakon postavljenog pitanja
:: potiče klimu radoznalosti i propitivanja traženjem od učenika da razmišljaju koja bi pitanja mogli postaviti o temi
:: postavlja otvorena pitanja i potiče smislenu diskusiju među učenicima
:: zahtjeva smisleno i jasno izražavanje učenika jer samo su tada naučili
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
STRUČNA PRAKSA
HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE
Turistička zajednica grada Zagreba
Hrvatska turistička zajednica
Primjer rada.doc
Upute za pismene radove.pdf
No title
STARTEGIJA RAZVOJA HTS 2018.-2023_.pdf