preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

  Jutarnja smjena

A turnus  

0. 07:15-07:55
1. 08:00-08:40
2. 08:45-09:25
3. 09:30-10:10
 Veliki odmor - dezinfekcija
4. 10:30-11:10
5. 11:15-11:55
6. 12:00-12:40
7. 12:45-13:25
 

Popodnevna smjena

B turnus 

1. 14:00-14:40
2. 14:45-15:25
3. 15:30-16:10
 Veliki odmor - dezinfekcija
4. 16:30-17:10
5. 17:15-17:55
6. 18:00-18:40
7. 18:45-19:25
8. 19:30-20:10

 

 

 

Enciklopedija




NCVVO



E-školstvo

E-školstvo

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 4. 2011.

Ukupno: 1011038
Ovaj mjesec: 15110
Ovaj tjedan: 1745
Vijesti

Učenici Medijske kulture posjetili HINA-u

U petak, 25. listopada 2019. 32 učenika koji pohađaju fakultativni predmet Medijske kulturne posjetili su HINA-u.


Što je HINA?

Hrvatska izvještajna novinska agencija.

Dopustite mi da pobliže pojasnim što nam je objasnio HINA-in glavni urednik, gospodin Serđo Obratov.

HINA-u je 1990.g. osnovao SABOR. Ona je „nabavljač inoformacija“ koje svakodnevno čitate, čujete, gledate u različitim medijima. Razni portali preuzimaju informacije baš iz HINA-e. Kada preuzmu vijest ili sliku od HINA-e, trebali bi navesti da je njihov izvor HINA, no u većini slučajeva to ne rade.

Kakve vijesti plasira HINA?

HINA se bavi agencijskim novinarstvom.  Bitno je da prenose točne informacije.  Iako su nekada  drugi brži od njih, nisu i točniji. U pisanju moraju biti pažljivi, ne koristiti epitete, već samo objektivo i točno prenijeti vijest.

Njihovi članci moraju biti jasni i puni važnih informacija te strukturirani tako da radijski voditelj može u svakom trenutku micati odlomke koji mu ne trebaju, a ne izostaviti bitne stavke same vijesti. Na dnevnoj bazi novinari HINA-e pokušavaju doći do obje strane priče te se suzdržavati od komentara. HINA pokriva sve vrste vijesti – od najvećih do najmanjih. Obvezni su pratiti svaku sjednicu Sabora, Vlade, unutarnju i vanjsku politiku, kulturne i sportske događaje i sl.

Kako bi se izborili u nemilosrdnom svijetu medija, počeli su raditi i intervjue, no svakako - ne one klasične (pitanje, odgovor...).

Podjela redakcije

HINA-inu redakciju čini oko 120 ljudi. Nju čine redakcija za sport, fotoagencija, podredakcija kulture, engleski servis, dopisništvo (u Bruxellesu, Ljubljani, Mostaru, Sarajevu, Beogradu, Madridu)...

Cropix, Pixel i sl. imaju oko 140 zaposlenih, a HINA-ina  fotoagencija ima 6 zaposlenih te uspijevaju pokriti sve važne vijesti.

Svakako je važno spomenuti da ima samo 2 lektora i tek 15 ispravaka mjesečno, a Reuters (međunarodna novinska organizacija) oko 20 ispravaka dnevno!

Šetnja HINA-om

Glavni urednik Serđo Obratov nas je proveo po prostorijama HINA-e. Posjetili smo tzv. „sobu za mučenje“, tj. urednikov ured u kojem se vode kolegiji. Prošli smo i kroz unutarnju i vanjsku redakciju, pozdravili smo i tajnicu - koja pokriva svjetsko gospodarstvo i svjetsku banku.

Nismo smetali previše obzirom da nije bilo puno posla jer, kako gospodin Obratov kaže: „ U ovoj državi se sve događa od 9 ujutro do 15 popodne“, a mi smo ih posjetili oko 16h.

Naša pitanja

Pripremili smo par pitanja za gospodina Obratova.

Prvo nas je zanimalo par pojedinosti o „najgoroj mogućoj stvari u novinarstvu“ tj. lažnim vijestima.

U HINA-i se to dogodilo samo jednom - što nam puno govori o točnosti HINA-e i njezinim izvorima.

Nikad nisu povukli vijest - ako su i pogriješili, ispravili su se.

Profesorica je navela glavnog urednika na razmišljanje sljedećim pitanjem: Što je važnije: vrijeme ili informacija?

Važna je informacija, ali u agencijskom novinarstvu je svakako važnije prije od svih doći do nje. Glavna zamjerka novinarima HINA-e njezinih korisnika je brzina. HINA-ini novinari se trude biti što brži, ali zbog brzine ne žele dovesti u pitanje točnost i kvalitetu vijesti koje objavljuju zato se i ne bave istraživačkim novinarstvom.

Zanimljivosti o HINA-i

  • Najvjerojatnije sve informacije koje dobivate dolaze iz HINA-e.
  • Glavni urednik dnevno u prosjeku primi 500 mailova.
  • Novinari u crnoj kronici moraju biti na raspolaganju 24 sata na dan (kad se nešto loše dogodi, oni to moraju pokriti).
  • HINA je jedini medij u Hrvatskoj koji je u 5 godina dobio sredstva iz EU fondova.
  • U vanjskoj redakciji im je najveća pomoć pas maltezer!

U HINA-i mogu...

  • Steći ime, ali ne i zaraditi bogatsvo jer su plaće dosta niske.
  • Naučiti sve o agencijskom novinarstvu.
  • Biti brz u pisanju sažetih vijesti.
  • Steći poznanstva koja su potrebna.
  • Zabaviti se sa psom.

 

Hvala gospodinu Serđu Obratovu glavnom uredniku HINA-e koji je bio izvor informacija za ovaj članak i koji nas je proveo HINA-om i prof. Jerković Križan koja je organizirala ovu izvanučioničku nastavu.

 

Za Hotelijersko-turističku školu u Zagrebu, Fanita Majhen, 3.b

Slike: Roko Raguž, 3. g



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marija Gudelj Racich   datum: 28. 10. 2019.

Oglasna ploča

Kalendar
« Rujan 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji



Korisni linkovi
E-learning alati
 • Tečajevi


Arhiva dokumenata





preskoči na navigaciju